The current draft of the Advertising Law (amendment) mainly focuses on content control and does not recognize advertising as a service industry with a complete supply chain. This results in regulations that are not suitable for each individual or organization involved in this service supply chain. Therefore, it is essential to shift the approach from viewing advertising as a cultural field to recognizing it as a commercial service in order to design legal regulations that align with the actual development of the industry.
Online advertising involves advertisers, intermediaries, and consumers, with intermediaries enabling programmatic ads.
They shouldn't be liable for user content but should assist authorities.
Authorities must tackle false advertising and consider collective lawsuits for affected users.
Tập huấn chính sách IPS | P3 Thế nào là một chính sách tốt | PGS.TS Võ Trí Hảo (1/4)
Thế nào là một chính sách tốt
30+
Policy events
400+
Journalists and reporters
in the press-policy network
300+
Analysis,
Expert commentary
20
Research publications/
Policy analysis
Partner
Trang web này sử dụng cookies để nâng cao trải nghiệm người dùng của bạn. Bạn có thể tìm hiểu thêm thông tin về các loại cookies được thu thập, mục đích sử dụng của chúng và cách để bạn quản lý cài đặt cookies của mình trong
Chính sách Quyền riêng tư và Chính sách Cookies